Gehoord bij een klant: ‘wij gaan qua website van encyclopedie naar etalage’. En dat is mooi gezegd, want je krijgt er meteen een beeld bij. Van een uitputtende website bomvol informatie, naar een overzichtelijk en duidelijk visitekaartje. Een ontwikkeling waar wij wel voor te porren zijn!

Waarom is meer niet altijd beter voor je website?

Natuurlijk, je wil goed gevonden worden. En daarvoor is content nodig. Dus moet je nadenken over SEO. Dat is heel begrijpelijk. Maar een website met duizenden pagina’s…. Laten we eerlijk zijn, wie zit daar op te wachten? Voor je het weet, ben je als bezoeker verdwaald in een oerwoud aan pagina’s en heb je eigenlijk geen idee meer waar het bedrijf of de organisatie in kwestie voor staat. Schieten met hagel noemen we dat.

Maar hoe kies je dan wat je in de etalage zet?

Wil je niet met hagel schieten en ook een etalage van je website maken? Mooi, maar eenvoudig is het nog niet. Grote kans dat je het aantal pagina’s (meer dan) halveert. En dat betekent nogal wat. Want waar ga je dan strepen?

Onze tip: begin niet bij wat er al is. Leg je website even weg en denk met een groepje goed na over jullie écht unieke punten. Of USP’s, zoals marketeers dat noemen. Bij voorkeur kom je tot een lijstje van maximaal vijf punten. Zorg dat alle pagina’s die op je website terugkomen, gelinkt zijn aan die thema’s.

Help! Waar moet ik beginnen bij de aanpak van mijn website?

Misschien wil je wel een andere opzet van je website, maar heb je geen idee hoe je het aanpakt. TextVast helpt je! We kunnen aanhaken op het moment dat je weet welke teksten je wil schrijven, maar liever zijn we nog veel eerder in het proces betrokken. Dan organiseren we een brainstormsessie, denken we mee over jouw doel en doelgroep en komen we zo tot pagina’s die echt aansluiten bij de organisatie. En dan…. Is het tijd om te schrijven.

Moet ik alle andere content op mijn website dan weggooien?

Nee, helemaal niet. Door slim te combineren, kom je vaak al een eind. Daar komt bij: niet alle informatie hoeft op je website. Sommige content kan je misschien gebruiken als social media-post. Of maak een magazine of whitepaper over dat ene thema, dat bezoekers op je website kunnen downloaden. En wat dacht je van een nieuwsbrief? Door je content slimmer en breder in te zetten, voorkom je dat alles op de website ‘moet’.

Meedenken over je website?

Kun jij wel een frisse blik gebruiken bij dit proces? De tekstschrijvers en communicatiespecialisten van TextVast denken graag met je mee. Neem contact op voor een eerste bak koffie en kennismaking!

Pin It on Pinterest

Share This