Het einde van het jaar nadert. Heb jij ze al gespot? De social media-posts of nieuwsbrieven met allemaal dezelfde boodschap? 🙃
Bedankt voor de samenwerking!
Op naar nog meer fijne projecten samen!
Dit waren de hoogtepunten van 2023!
Natuurlijk is het einde van het jaar een kans om je van je beste kant te laten zien en je dankbaarheid te tonen. Maar je kunt tegelijkertijd óók voor een verrassende invalshoek kiezen in je eindejaarspost. We helpen je op weg met een paar ideeën.
Dit hadden we aan het begin van het jaar willen weten
Niemand is perfect, en eerlijkheid siert. Durf te laten zien dat ook jouw organisatie lerende is. Maak een lijstje van de grootste uitglijders van afgelopen jaar en leg uit wat je ervan hebt opgestoken. Bij voorkeur laat je iedereen uit het team een stukje over ‘falen’ schrijven. Wat zou jij volgend jaar zeker anders doen? Wat heb je geleerd van dit jaar? En welke blunder vertel je nu op elk feestje? Wedden dat jullie mooie inzichten opdoen waar de lezer ook nog eens echt iets aan heeft?
Ons jaar in één oogopslag
Maak van je jaar een visueel feestje met een infographic. Laat alle hoogte- en dieptepunten zien. Denk aan: aantal nieuwe klanten of volgers, behaalde certificeringen, de introductie van een nieuwe technologie of jullie deelname aan een MVO-initiatief. Maar ook feitjes met een knipoog (hoeveel flessen cola zero gingen erdoorheen? Of: hoe vaak hebben jullie de slappe lach gehad?). Gebruik het kleurenschema en andere branding elementen die consistent zijn met jullie merk.
Vijf voorwerpen, vijf verhalen
Terugblikken is niet verboden, maar probeer het eens op een andere manier aan te pakken. Kies bijvoorbeeld vijf voorwerpen die symbool staan voor belangrijke gebeurtenissen of mijlpalen in het afgelopen jaar. Betrek je volgers op een persoonlijk niveau en vertel het verhaal achter elk voorwerp. Voorbeelden? De sleutel van je nieuwe kantoor, een wereldbol als je internationale samenwerkingen bent aangegaan, een verrekijker bij een nieuwe strategie of een fiets als je een duurzame versie van de reiskostenvergoeding hebt gelanceerd.
Het jaar in de vorm van een kerstmenu
Wat serveerde jouw organisatie in 2023? Vertel het aan de hand van een voor-, hoofd- en nagerecht. Weer een keer iets anders (en makkelijk te verteren voor je lezers 😉). Het voorgerecht geeft een voorproefje van 2023. Vertel bijvoorbeeld over de introductie van een nieuw bedrijfslogo of de start van een opmerkelijk project. Het hoofdgerecht staat voor de belangrijkste gebeurtenissen (projecten en samenwerkingen) die het jaar hebben gevormd. En het nagerecht is de zoete finishing touch: vertel over leuke teamuitjes of bedank je klanten en medewerkers!
Maar het kan ook anders: verzamel de favoriete gerechten van je medewerkers en verras je relaties niet met borstklopperij (‘check ons geweldige jaar’), maar met de lekkerste recepten voor de kerstdis.
Meer ideeën of wil je dat wij zo’n bericht voor je maken?
Wij sparren er graag met je over. Neem contact met ons op!